

TRAININGEN
Met mijn traingingsaanbod wil ik welbevinden op school te bevorderen.
De trainingen:
-
combineren inzichten uit de psychologie én neurowetenschappen.
-
focussen op preventie en empowerment.
-
zijn gericht op duurzaam individueel en collectief welbevinden op school, vanuit een gedeelde verantwoordelijkheid.
En hoewel welbevinden een co-creatief zoekproces is, bevatten de trainingen enkele fundamentele basisprincipes die welbevinden en veerkracht versterken.
SOCIALE VERBONDENHEID EN VEILIGE RELATIES BLIJKEN DE STERKSTE FACTOREN TE ZIJN IN HET VERSTERKEN VAN MENTALE GEZONDHEID EN WELBEVINDEN, EN IN HET TEGENGAAN VAN ANTISOCIAAL GEDRAG.

Zelfzorg
Je welbevinden en veerkracht als onderwijsprofessionals versterken
Het welbevinden van leerkrachten is een basisvoorwaarde voor welbevinden op school.
In deze training krijg je op korte tijd heel wat nieuwe kennis en inzichten in de dynamiek achter welbevinden en veerkracht. Je ontdekt onder meer hoe je emoties, gedachten en gedrag samenhangen en wat je concreet kan doen om beter te leren omgaan met stress en om goed of beter in je vel te zitten.

Boost de veerkracht van je leerlingen
Ontdekken hoe je leerlingen ondersteunt bij het versterken van hun welbevinden en veerkracht
Leerlingen ondersteunen om hun welbevinden te versterken en hun leerproces daarbij te begeleiden, werkt het best als je het onderliggend mechanisme echt begrijpt. Tijdens deze training bied ik daarom een kader aan, samen met de praktische vertaling ervan. Zo krijg je onderbouwde tools en handvaten om met de leerlingen aan de slag te gaan.
Je kan me boeken voor deze THEMATISCHE TRAININGEN:

Omgaan met uitdagend gedrag
Uitdagend gedrag begrijpen en het leerproces naar duurzaam prosociaal gedrag ondersteunen
Je ontdekt in deze training waar uitdagend gedrag vandaan komt. Begrijpen wat er aan de hand is, helpt om zelf niet in de negatieve dynamiek te stappen door bijvoorbeeld het gedrag persoonlijk te nemen, en om de leerling te ondersteunen in het leerproces naar duurzaam prosociaal gedrag. Met een set goede praktijken kan je na de training meteen aan de slag.

Trauma in de klas
Ontdekken wat trauma-sensitief les geven inhoudt
Leerlingen met heftige trauma-ervaringen, zoals een moeilijke thuissituatie, dragen een zware - vaak onzichtbare - rugzak met zich mee. Leren kan van hen (te) veel vragen. Bovendien lopen zij een groter risico op psychische problemen. Trauma-sensitief les geven kan het verschil maken: zo krijgen ze gelijke kansen om zich ontplooien tot veerkrachtige jongeren. Deze training geeft je daarbij achtergrondinfo en concrete tips en tools.
Of je kan een TRAINING of LEZING OP MAAT aanvragen

In mijn trainingen of lezingen op maat neem ik je mee op reis langs de meest waardevolle inzichten rond 'welbevinden op school'.
Daarbij stem ik mijn verhaal af op jullie concrete vraag, en combineer ik wetenschappelijk onderbouwde kennis met concrete toepassingen en sprekende voorbeelden.