top of page


Heleschoolbenadering
Werken aan welbevinden van iedereen op school is het meest effectief als het ingebed is in een heleschoolbenadering (a whole school approach). Die biedt een omvattende en geïntegreerde aanpak die van ‘welbevinden’ een prioriteit maakt voor iedereen op school.
De heleschoolbenadering versterkt het ‘welbevinden op school’ door bij te dragen aan persoonlijke ontwikkeling, sociale relaties en het schoolbeleid.
DE HELESCHOOLBENADERING IS VOOR DE EU EEN ANTWOORD
OP DE DALENDE LEERRESULTATEN EN DE ALARMERENDE CIJFERS ROND PSYCHISCH ONWELBEVINDEN VAN SCHOLIEREN EN ONDERWIJSPROFESSIONALS.

UIT WELKE ONDERDELEN BESTAAT DE HELESCHOOLBENADERING?

01 HET WELBEVINDEN VAN LEERKRACHTEN VERSTERKEN
02 HET WELBEVINDEN VAN LEERLINGEN VERSTERKEN

03 STERKE BANDEN CREËREN BINNEN HET SCHOOLTEAM
04 STERKE BANDEN CREËREN TUSSEN DE LEERLINGEN
05 STERKE BANDEN CREËREN TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLINGEN
06 STERKE BANDEN CREËREN MET DE OUDERS

07 EEN KLIMAAT EN COMMUNITY VAN WELBEVINDEN CREËREN
bottom of page