top of page
20240118_142858_edited.jpg

COACHING 'HELESCHOOLBENADERING'

Met mijn coachingsaanbod wil ik scholen inspireren en ondersteunen bij het in de praktijk brengen van een heleschoolbenadering.  

Je kan me boeken voor:

  • een inspiratiesessie rond de 'heleschoolbenadering'

  • een coachingstraject voor het realiseren van een 'heleschoolbenadering'


Maak jij mee de sprong naar meer welbevinden en veerkracht op jouw school?

EDUCATION IS ALWAYS ABOUT RELATIONSHIPS.

Sir Ken Robinson

Je kan me boeken voor een INSPIRATIESESSIE of COACHINGSTRAJECT:

Inspiratiesessie

Een helder beeld krijgen van een heleschoolbenadering en de implementatie ervan

Een heleschoolbenadering implementeren op school: daar moet je echt voor kiezen. In deze inspiratiesessie neem ik je mee in verschillende aspecten ervan, zodat er een draagvlak is en je een doordachte keuze kan maken. We bespreken:

  • het belang van welbevinden op school

  • wat een heleschoolbenadering precies inhoudt

  • hoe het implementeren ervan precies verloopt

Daarnaast kunnen de deelnemers ook al even proeven wat hen precies te wachten staat aan de hand van korte oefeningen. Eindigen doen we met het bespreken van vragen en bezorgdheden.

pexels-ekaterina-bolovtsova-6193936_edited.jpg
pexels-weavehall-collective-746895245-18649985.jpg

Coaching 'Een visie rond welbevinden'

Begeleiding bij het uitwerken van een visie rond welbevinden op school

Als eerste stap naar een geïntegreerd beleid rond welbevinden kan je ervoor kiezen om eerst een brede visie uit te werken rond 'Welbevinden op school'. 

In drie coachingsessies werken we daarbij aan:

  1. het in kaart brengen wat jullie school al doet rond welbevinden en waar mogelijke hiaten zitten.

  2. het uitwerken van een visie 'Welbevinden op school' die een preventieve en curatieve blik combineert.

  3. het formuleren van drie prioriteiten die jullie willen aanpakken om de visie in de praktijk te brengen.

Coachingtraject 'Heleschoolbenadering'

Intensieve begeleiding bij het implementeren van een heleschoolbenadering 

Het coachingstraject is een co-creatief proces, waarbij er op vier sporen gewerkt wordt: het welbevinden van de leerkrachten versterken, het welbevinden van de leerlingen versterken, goede banden met de ouders creëren en een klimaat, beleid en community van welbevinden creëren op school. 

 

Het programma krijgt in onderling overleg vorm, maar de jaarlijkse focus ligt vast:

  • In jaar 1 werken we aan het welbevinden van de leerkracht. Het is belangrijk om eerst zelf te ervaren wat werken aan je welbevinden met je doet, om het daarna op een doorleefde manier aan de leerlingen door te geven. Daarnaast zetten we stappen om een klimaat en beleid van welbevinden te creëren op school. 

  • In jaar 2 ligt de focus op het welbevinden van de leerlingen, betrekken we de ouders, en zetten we verdere stappen richting een school van welbevinden.

  • In jaar 3 bekijken we op welke sporen er nog verdere verdieping nodig is en bouwen we daaraan verder. 

 

In dit document vind je een soort van menukaart met een overzicht van hoe het coachingstraject kan ingevuld worden, ter inspiratie. Maar het effectieve programma wordt samen en op maat van jouw school samengesteld en bijgestuurd waar nodig. 

coaching.jpg
vintage-pink-telephone-composition.jpg

Wil je graag een inspiratie- of coachingsessie boeken, contacteer me dan vrijblijvend via onderstaande contactgegevens.

Zo kunnen we een samenwerking op jullie maat realiseren. 

bottom of page